Digitaal marketingplan Fabrique

Focus op de juiste doelgroepen en kanalen

Bedrijf

Fabrique

 

Situatie

Fabrique plaatste hier en daar weleens een post, maar wist nog niet goed welke onderwerpen het beste konden worden geplaatst op welk kanaal en hoe dit te verbeteren. Geen strategie dus. Daarom schreef ik een digitaal marketingplan voor ze, zodat er meer focus zou komen op de juiste kanalen en ook de juiste content hiervoor gemaakt zou worden.

 

Uitwerking

De focus verschuift van “impact genereren” naar “zinvolle inhoud creëren”. Met dat in het achterhoofd besloot ik een contentstrategie aan te houden. Het gaat erom dat je aanwezig bent op de juiste plaats, het juiste moment met de juiste content. Ik heb onderzocht met welke doelgroepen Fabrique te maken heeft en via welke kanalen zij te bereiken zijn. Daarna heb ik de onderwerpen waarover Fabrique iets kan vertellen, tegenover de doelgroepen en kanalen gezet. Tot slot heb ik alle mogelijke kanalen onderzocht en advies gedaan in de inzet ervan en de kansen qua verbetering.

 

Resultaat

Een concreet marketingplan waarbij we de Fabriquers zelf content lieten maken en doordacht plaatsten op de verschillende kanalen. Door de checklists en verbeterpunten per kanaal en doelgroep werd het een stuk toegankelijker en gemakkelijker om goede content te maken. Zo kwam er meer focus en steeg de betrokkenheid op alle kanalen.