Employer branding Deloitte

Hoe bereik je nieuw talent als werkgever?

Bedrijf

Deloitte Nederland

 

Situatie

Deloitte groeit hard en innoveert haar dienstverlening, waardoor ook het werknemersprofiel verandert. Deloitte is al lang niet meer de traditionele accountant, maar biedt nu ook diensten als risk management, cyber security en forensisch onderzoek. Dat vraagt om een heel ander soort werknemer: jonger en technischer. Onder die doelgroep – specifiek ‘STEM’-talent (Science, Technology, Engineering of Mathematics) – is Deloitte nog niet bekend (genoeg). Ik kwam een half jaar in het employer branding van Deloitte terecht, om hieraan te werken. Daarnaast hielp ik ook aan de corporate branding kant, om nieuwe innovatieve diensten van Deloitte op de kaart te zetten (o.a. Cyber risk en Artificial Intelligence).

 

Uitwerking

Door diverse campagnes probeerde ik (samen met mijn team) zichtbaarheid te creëren onder technische studenten van voornamelijk de TU Delft en Eindhoven. Zo ontwikkelde ik samen met social media bureau Jalt een toffe, interactieve Facebook game waarin de studenten een case konden oplossen. Die sloeg zeer goed aan; we bereikten miljoenen mensen, de game werd door tienduizenden studenten gespeeld en er vond veel interactie plaats. Ook nodigde ik 100 studenten uit voor een groot intern evenement over Artificial Intelligence – hieromheen zat een grootschalige campagne waarin we Deloitte neerzette als een innovatieve werkgever.

Naast inhoudelijk werk, heb ik in mijn tijd bij Deloitte ook processen verbeterd en de kwaliteit van content en betrokkenheid omhoog gehaald. Ik heb bijvoorbeeld vaak terugkerende campagnes gestandaardiseerd, zodat er meer focus komt te liggen op de grotere, vernieuwende campagnes. Daarnaast heb ik met alle marketeers bekeken hoe we de betrokkenheid op voornamelijk LinkedIn omhoog konden krijgen. Dat lukte, in een half jaar tijd verdubbelde de betrokkenheid.

 

Resultaat

Nieuwe energie in het team, snellere processen, hogere kwaliteit, maar bovenal: goede resultaten. Vooral leuk om te vermelden is dat Deloitte in het onderzoek van Universum naar werkgeversvoorkeuren uit de bus is gekomen als meest aantrekkelijke werkgever van de Big Four. Daarnaast ook als snelste stijger onder STEM-talent. Dit onderzoek vond plaats tijdens mijn periode bij Deloitte. Een mooi, dankbaar resultaat van de samenwerking met mijn team!

 

“Jodi leerde met haar vrolijke en enthousiaste persoonlijkheid de organisatie snel kennen. Ze heeft daadwerkelijk iets veranderd en verbeteringen doorgevoerd. Creatief, geen uitdaging is haar te veel en ze werkt hard. Topper!”
— Elise van der Velde, Deloitte

 

“Jodi heeft zich ingezet om bepaalde processen te doorbreken en te verbeteren. Ze is resultaatgericht, doet nooit iets zonder dat ze weet wat het oplevert. Ze is hierdoor van grote waarde geweest. Het was absoluut een feest om met haar samengewerkt te hebben, ook omdat Jodi een ontzettend fijne collega is. Absoluut een aanwinst voor ieder team!”
— Sabrina Vuyk, Deloitte