HeadFWD Merkpositionering

Positioneren met een sterk merkverhaal

Bedrijf

HeadFWD

 

Situatie

HeadFWD is een jong, energiek bedrijf met een stuk of 15 developers die gedetacheerd worden door het hele land. Detachering is een beetje een vies woord geworden, dus hoe zet je jezelf onderscheidend en positief in de markt? En hoe laat je zien dat je anders bent dan al die andere detacheerders?

Uitwerking

Ik ging voor HeadFWD op zoek naar hun merkbelofte, hun merkverhaal. Volgens mijn eigen 360-methode deed ik diepte interviews en merksessies met de oprichter van HeadFWD, de developers, de klanten én de investeerder. Ook verdiepte ik me in bestaande documentatie en concurrenten. Hierna ben ik gaan schetsen; woorden gaan geven aan wat HeadFWD uniek maakt. Na wat aanscherpingen op basis van de feedback, was het merkverhaal klaar.

 

Resultaat

Een positioneringsdocument met daarin:

  • Pay-off
  • Merkbelofte
  • Imago
  • Kernwaarden

Verder gaf ik ook advies hoe dit verder door te voeren. Als Pay-off bedacht ik trouwens:
Imagine Tomorrow.

Een stuk uit de merkbelofte:

HeadFWD
Je wilt vooruit. Innoveren. Iets complex oplossen. Wij denken groots. Nog voor het kraaien van de haan hebben wij jouw ambities al waargemaakt. Wij zetten iets neer dat niemand anders nog gedaan heeft. Vandaag ontwikkelen we wat de wereld morgen nodig heeft.

HeadFWD plaatst de slimste, sociale developers op jouw innovatieproject. De technieken van morgen zijn niet onbereikbaar, wij gebruiken ze vandaag al. Je zoekt de sleutels, maar in onze wereld zijn alle deuren gewoon open.

Wij zijn hier niet zomaar. We willen impact maken. Iets brengen. Daarom lopen we voorop in development. Wij weten wat er komt kijken bij het ontwikkelen van iets complex. Wat wil jij samen met ons bereiken?

Imagine tomorrow.

————————-

HeadFWD heeft hierdoor meer richting gekregen en een sterker verhaal om naar buiten te brengen. De nieuwe website komt binnenkort online.