Merkpositionering Van Ierschot

Situatie

Van Ierschot bestaat (in 2015) al ruim 13 jaar, maar heeft nog een lage naamsbekendheid. Klanten komen nu binnen via mond-tot-mond reclame en het eigen netwerk. Omdat de diensten van Van Ierschot nog veel meer MKB’s zou kunnen en willen helpen, en dus wil opschalen, moet het verhaal van Ierschot bekender worden. Als je aan HR denkt, denk je aan Van Ierschot. Dus: een hogere naamsbekendheid en een communicatie- en marketingstrategie die bij Van Ierschot past.

 

Uitwerking

Ik heb een analyse gemaakt om erachter te komen wie Van Ierschot als merk is, door bijna alle Van Ierschotters en een paar van hun klanten te interviewen en door in te lezen wat er allemaal al was opgeschreven over Van Ierschot. Hierna heb ik een nieuwe merkpositionering voorgesteld, met een aansprekender merkverhaal, heldere kernwaarden een nieuwe pay-off (Doen wat werkt). Concreet resulteerde dit in bruikbare content, een nieuwe website (ook door mij gemaakt) en heb ik Van Ierschot geholpen om zelf meer actief te zijn op marketinggebied.

 

Resultaat

Een helder en aansprekend merkverhaal en een nieuwe pay-off (“Doen wat werkt.”). Het helpt Van Ierschot om beter te communiceren waar ze voor staan, maar ook bij het aantrekken van nieuwe collega’s en het maken van keuzes. Een oude tekst zoals: “Van Ierschot staat voor HR oplossingen op maat en neemt graag verantwoordelijkheid in HR consultancy projecten of met HR co-sourcing.” herschreef ik naar: “Wij willen dat iedereen met plezier naar zijn werk gaat. We streven ernaar het beste in mensen naar boven te halen. En inspireren iedereen om dit door te geven. Daar wordt de wereld beter van. En jij ook. Daarom vragen wij ons elke dag weer af: “Hoe integreer je HR zodat je alles uit je medewerkers haalt?” Dat is wat ons drijft. Dat zorgt ervoor dat wij heel ver gaan om samen met jou te zorgen voor blije medewerkers in je bedrijf. Loyale medewerkers die zich verantwoordelijk voelen en productiever zijn.