Year in Review voor loyale klanten

Loyale klanten verrassen

Bedrijf

Homerun.co

 

Situatie

Eind 2016 maakten inmiddels honderden mensen gebruik van Homerun – een all-in-one recruitment tool waarmee bedrijven gemakkelijker nieuw talent aantrekken en sollicitanten beheren. Om de loyale klanten te belonen, besloot ik hen te verrassen met een overzicht van het afgelopen jaar (2016) in cijfers over hun activiteiten in Homerun. Deels om ze te laten zien hoe actief ze waren geweest (vanuit een ‘gamification’ reden), deels ook om ze bewust te maken van hoe groot Homerun onderdeel is van hun dagelijkse werk.

 

Uitwerking

Samen met de developer heb ik gebrainstormd over welke getallen we zouden kunnen laten zien, zoals hoeveel kandidaten een bedrijf had gehad in het afgelopen jaar en hoe vaak ze ingelogd waren. Om het project niet te groot te maken (het was een side project) besloten we alleen getallen op te nemen in de Year in Review die we gemakkelijk konden ophalen en die uiteraard ook toegevoegde waarde hadden. Ik schreef de begeleidende teksten en pitchte het idee bij de rest van het idee. Hierna heeft de designer het verder vormgegeven, de developer het uitgewerkt en is er eindredactie gedaan op de copy. Hierna heb ik een selectie gemaakt van de bedrijven naar wie we dit wilden stuurden (op basis van activiteit) en heb ik het verstuurd.

 

Resultaat

De gebruikers reageerden positief en gaven aan verrast te zijn. De Year in Review bleek een hoog ‘share’ gehalte te hebben naar collega’s toe.